Pagina's

Uncomplicate things


'Uncomplicate things' - Dit is mijn slogan voor als ik het mezelf weer eens veel te moeilijk maak in mijn hoofd. Laatst had ik weer een migraine aanval en soms heb ik het gevoel dat die alleen maar ontstaan als ik zelf te moeilijk ga nadenken. Vandaag een kletspraatje over het moeilijk doen in mijn hoofd en ook wat tips die voor mij werken, lees je mee?




Ik heb soms het idee dat het een vrouwendingetje is dat hele 'help mijn gedachten zitten door de war'. Mijn vriend lijkt hier niet zoveel last van te hebben en is ook de persoon die dan tegen mij zegt dat ik niet zo moeilijk moet nadenken. Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, of ben ik nu weer moeilijk aan het doen?

Denk in oplossingen!

De beste tip voor mensen die moeilijk doen in hun hoofd en soms zelfs alleen nog maar voor zich uit kunnen staren van alle warboel in de hersenpan. (zoals ik dus) Wanneer je niet meer weet hoe je je gedachten op orde kunt krijgen of ben je alleen maar aan het zeuren over van alles, denk dan in oplossingen.

Ik ben bijvoorbeeld al twee weken aan het zeuren over mijn telefoon, de opslag zit vol. Heel erg vervelend want nu kan ik geen mailtjes meer sturen, geen mailtjes meer ontvangen, mijn afbeeldingen niet meer normaal bekijken en ga zo maar door. Omdat ik zoveel doe met mijn telefoon kan ik hier erg sacherijnig van worden, alleen wat nu? Op een hele magische manier gaat dit probleem en irritatiepunt niet weg, dus wat ga ik doen? Oplossingen zoeken. In dit geval heb ik er zelfs twee! Of ik koop een grotere mini sd kaart (inner voice: help dit kost veel geld dit heb ik niet) , of ik leeg mijn telefoon van alle 2000 afbeeldingen en filmpjes die ik dan netjes op mijn harde schijf zet. (inner voice: dit kost me wat tijd maar in ieder geval geen geld) Het laatste wat mij resteert is het uitvoeren van de beste optie, in dit geval optie twee. Hoe eerder je dit doet, hoe eerder je weer rust hebt in je hoofd. (Laat ik het dan nu ook meteen maar even doen)

Het is een beetje een simpel voorbeeld maar voor mij een van de effectievere methodes waarmee ik elk probleem eigenlijk wel aankan. Ben ik inspiratieloos voor mijn blog? Even denken, oplossing?!  Simpel! Andere blogs bekijken, wellicht eens op z'n kop? Misschien niet het beste idee, maar het is wel een idee. Zo stimuleer je jezelf om positieve oplossingen te zoeken in plaats van erbij neer te zitten.




Schop onder je kont! 

Mijn huis in vies en ik moet nog de was doen én ik moet ook nog even bellen voor mijn autoreparatie. Pff ik ga eerst even zitten en zet een serie op Netflix op. Oh wat is dit mij vaak overkomen. Ik heb altijd het gevoel dat ik te weinig tijd heb voor mezelf omdat ik heel erg veel doe. Ik vind alles leuk wat ik doe maar dat leidt soms wel eens tot een chaotische warboel in mijn hoofd. Ik kan eindeloos to-do lijstjes maken die ik toch niet afvink en blijkbaar moet ik daar gewoon eens mee stoppen. Wat voor mij wél werkt is mezelf een behoorlijke schop onder mijn kont geven. Wat nou mijn huis op vies?! Wat denken die stofwolken en vieze sokken wel niet, dat het huis van hun is?!  No way José! (voor wie de zin niet kent, Nog way José komt uit Bojack Horseman, een Netflix original series die ik al 14 keer heb bekeken! Tip?!)  Oftewel, wil je bekend staan als die luie dame op de bank, of wil je bekend staan als die dame die alles voor elkaar heeft? Doe mij dat laatste maar!

En als je dan alles gedaan hebt kom je erachter dat het allemaal toch veel minder erg was dan je dacht én heb je ook nog een super tintelend gevoel in je lichaam van zelfvoldaanheid (ofzoiets). Hoe lekker kijkt nu die serie weg op Netflix?  Heeeeeeeerlijk!


Hebben jullie ook wel eens last van chaotische hersenspinsels die ervoor zorgen dat je blijft zitten en zo ja, wat zijn jouw tips?


- JoanyM

1 opmerking:

  1. Oh god, herkenbaar. Ik maak het mijzelf ook graag heel moeilijk, maar soms heb ik gewoon van die dagen dat ik alles anders aanpak, dingen anders doe en dan denk ik naderhand: "Was dat het?" Inderdaad met een volle telefoon, dan maar wat tijd investeren, want geld is zonde en maybe heb je dat later weer nodig. So true dame! Als je alles hebt gedaan kan je gewoon rustig genieten van de serie.. Amen! Ik kan heel makkelijk die knop omzetten en veel doen in een korte tijd, maar dat moet ook wel, omdat ik het zo lang heb uitgesteld, haha!

    BeantwoordenVerwijderen