Pagina's

3DS | Mario vs. Donkey Kong: Tipping stars!


Sinds 20 maart 2015 is dit spelletje uit: Mario vs. Donkey kong: Tipping stars! Vlak nadat het spelletje uit was dacht ik nog, ah joh ik heb nog zoveel spelletjes liggen die hoef ik nu nog niet. Ja en dan ben je dus een paar dagen vrij en denk je, whatever ik heb er nu gewoon zin in! Het is namelijk een leuk puzzelspelletje en daar hou ik toch zo van. Lees je mee?


Allereerst, wist je dat Mario dit jaar 30 jaar bestaat? Hij loopt al mushrooms te pletten sinds 1985. Eigenlijk is Mario zelf nóg veel ouder namelijk,  maakte zijn eerste appearance bij Donkey kong in zijn spel. Daar was Mario al obsessed met het redden van de prinses, toen heette hij nog jump man omdat hij over die rollende barrels moest springen. Geinig toch? Daarom is het ook zo leuk dat ze nog steeds samen in spelletjes verschijnen, net zoals in deze.

Zoals ik al eerder zei, Mario vs. Donkey Kong: Tipping stars is een puzzel spel. Het begint allemaal heel simpel als ik begin met de game. Je speelt het spel met je pennetje, die gebruik je om dingen aan te tikken in het spel. Wanneer je op Mario tikt, begint hij te lopen en moet je hem dus zo snel mogelijk bij de deur krijgen. In de meeste gevallen zijn er meer Mario's, je moet ze dan ook allemaal bij de deur brengen met maximaal 5 seconden afstand van elkaar. Dus ze moeten eigenlijk gewoon samen én tegelijk bij de deur komen.



Dit is een foto van het eerste level, schattige Mario's die staand aan het slapen zijn totdat jij ze wakker tikt. Nu kan je dus de rode balken inklappen door erop te tikken, zoals het scherm aangeeft. Als je er een hebt ingeklapt kun je ook weer een nieuwe balk bouwen. Zo leid je je Mario's dus naar het einde. Tussendoor wel muntjes pakken, daar krijg je meer sterren voor en dan ook een gouden beker. Je ziet op de volgende foto dat ik al aardig wat gouden bekers heb, goed hè?!



Na de 8 levels van het nummertje 1 ga ik naar de nieuwe levels onder nummertje 2. Elke keer als ik een level heb gehaald gaat de volgende voor me open. Bij de nieuwe levels onder nummer 2 krijg ik weer een nieuwe techniek erbij, net als bij nummer 3,4 en 5. (want verder ben ik nog niet) Ik kan nu bijvoorbeeld springen, met een rollende balk omhoog of omlaag, door buizen heen én heb de rode balken sowieso al. Al deze dingen zijn te verplaatsen in het spel. Als alles tegelijk moet kan dat dus nogal een stressmoment opleveren.



Dit is het level waar ik nu ben, zie je al die verschillende dingen? Je krijgt namelijk ook nog wel eens een ander poppetje zoals Peach die weer naar een andere deur gebracht moet worden. Of er staat ineens een Donkey kong waardoor je omhoog wordt geslingerd. Vind je het al ingewikkeld? Ik wel, maar daarom vind ik het spelletje ook zo leuk. Af en toe heb je levels waarbij je gebruik moet maken van items zoals de hamer die je misschien nog wel kent van de oude Donkey kong. Daar sloeg je dan alle barrels mee kapot. Nu sla je daar obstakels mee kapot of er loopt ook wel eens een evil Mario rond die een klap nodig heeft om weer zichzelf te worden.

Oftewel, het spel heeft genoeg uitdaging! Als je met alle levels een gouden beker haalt - dat betekent alle muntjes pakken én heel snel zijn - dan speel je ook nog eens bonus levels vrij. Ik hou daar altijd wel van, dan speel je levels ook vaker dan één keer. En als dat dan nog niet genoeg is kan je ook nog je eigen levels maken óf die anderen gemaakt hebben spelen. (of allebei deze opties natuurlijk)



Zo ziet de workshop eruit, je kunt dan verschillende templates kiezen zodat je alvast een beginnetje hebt. Voor sommige items en poppetjes moet ik nog wel wat meer levels uitspelen, die zijn nog locked namelijk. Als je tevreden bent met je level kan je hem spelen om te kijken of het allemaal wel klopt en dan daarna uploaden zodat meerdere mensen hem kunnen spelen. Als mensen je level leuk vinden kunnen ze je sterren geven om er voor te zorgen dat je level mag blijven. Net zoals je zelf dus ook sterren kunt geven aan goede en leuke level makers!

Review :
Beginner-Gemiddeld-Gevorderd
Ik vind het spel best pittig ook al ben ik erg goed met puzzelspelletjes (al zeg ik het zelf). Nu is het wel zo dat je er wel uitkomt als je de poppetjes gewoon laat lopen. Dan duurt het misschien iets langer maar kom je er vanzelf.

Kort-Gemiddeld-Lang
De levels zijn heel kort en kunnen binnen de minuut al klaar zijn. Er zijn echter wel heel veel levels én je moet sommige levels wel een paar keer overnieuw doen. Als je alles hebt uitgespeeld kun je ook nog door met de workshop of online spelen waardoor je je speelplezier nóg langer kunt voortzetten.

Ik geef het spel een 9! Simpelweg omdat het zó leuk is om te spelen en er heel veel gameplay in zit. Het spel kost 19,99 en kan je alleen downloaden in de e-shop. Heel erg awesome gratis extraatje is dat je de wii u versie erbij krijgt. Als je de wii u versie koopt krijg je de 3ds versie gratis. Dit betekent dat je hem ook kunt delen met iemand en is ieder per persoon maar 10 euro kwijt. (oké één iemand 9,99, pietje precies)

Heb jij ook een 3ds of een wii u? En zou je dit spelletje kopen?


- JoanyM

2 opmerkingen:

  1. Dit klinkt eigenlijk wel als een heel leuk spel! Dankjewel voor de duidelijke review :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Het is inderdaad een super leuk spel, wel verslavend hoor haha!

      Verwijderen