Pagina's

App: Expense Manager



Stiekem vind ik het super leuk om van allerlei apps te installeren om te kijken hoe ze allemaal werken en wat je er mee kunt. Op dit moment niet zo stiekem meer en heb een app gevonden die aan mijn wensen voldoet ( na een enorme zoektocht!) ik zocht een app om mijn inkomsten en uitgaven goed bij te kunnen houden, benieuwd naar welke goed werkt? Lees dan snel verder!



Smart-ass dat ik ben dacht wel even dat ze haar inkomsten en uitgaven gewoon kon onthouden. Wat het me lastig maakt ik dat ik elke week uitbetaald krijg van mijn werk. Heel fijn elke week geld maar wanneer de rekeningen week eraan komt (en die is eens per maand!) heb ik niet meer genoeg en moet ik alles bij elkaar schrapen. Het werd dus tijd om mijn inkomsten en uitgaven eens goed onder de loop te nemen, en tegenwoordig doe je dat met een app!


Expense manager

Na een hele zoektocht in de app store kwam ik uit op de app Expense manager. Eindelijk vond ik een app die niet alleen mijn uitgaven bijhield, maar ook mijn inkomsten. Dit allemaal ook nog eens super overzichtelijk!

Het eerste scherm waar je in terecht komt vind je in het groen de inkomsten, die dan nog allemaal op nul staan, en in het rood je uitgaven. Je ziet het op deze afbeelding wat er allemaal word bijgehouden:



Ik vind het vooral handig dat de app meteen op het eerste scherm al laat zien wat er per week binnen komt en per maand. Zo heb je altijd snel een overzicht bij de hand. Daarnaast houd de app bij hoeveel je 'month balance' is. Hier zie je dus hoeveel je deze maand overhoud of zelfs in de min komt te staan. Na al mijn inkomsten en uitgaven ingevoerd te hebben zie ik eindelijk hoeveel ik per maand overhoud. Nu vind ik het alleen nog lastig om te kijken naar: hoeveel geld heb ik per week en hoeveel mag ik daarvan spenderen zonder dat ik in problemen kom als alle rekeningen aan het eind van de maand eraf gaan?

Hiervoor is de knop 'calendar ' heel erg handig. Hier zie je een maandoverzicht waarop elke dag het bedrag staat wat je hebt. Al heb je dus nog een bedrag van 10 euro staan in het groen dan loopt die door totdat er een inkomst bij komt of een uitgave afgaat. Bij mij zie ik dus elke week het bedrag groter worden en aan het einde van de maand een grote hap aan rode cijfers eraf gaan.  Doordat ik het totaal aan uitgaven goed kan zien weet ik nu ook hoeveel ik per week over moet houden. Top!



Op deze afbeelding zie je een aantal categorieën waarin je je inkomsten of uitgaven in kunt delen. Zo kun je zelfs per maand bekijken hoeveel je bijvoorbeeld kwijt bent geweest aan benzine, shoppen of andere zaken. Dit kan door op het beginscherm op de knop 'Chart' te drukken.

Ik kan je aanraden om deze app te gebruiken! (Hij is ook nog eens gratis) Ik hou zelf vaak geen kleine uitgaven bij waardoor ik later wel opeens blut ben. Nu kan ik makkelijk zien welke grote uitgaven er zijn zodat ik precies weet hoeveel budget ik heb voor mijn kleine uitgaven. (zoals nieuwe notitieboekjes, een budget lipstick of lekkere snoepjes bij het tankstation vandaan)

Gebruiken jullie ook een app om alle inkomsten en uitgaven bij te houden? Zo ja, welke?


- JoanyM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten