Pagina's

Comics, waar begin je?


Comics, er zijn er ondertussen zo ontzettend veel! Hier in Nederland hebben we niet op elke hoek een comic zaak zitten waardoor je niet zo snel in aanraking komt met comics. Het idee om comics te gaan lezen heeft me altijd wel getrokken, alleen waar begin je?! Er is een oneindige massa aan comics die soms ook al zo gedateerd zijn. Ik wil graag vanaf het begin gaan lezen en daarom heeft het mijn voorkeur om een wat nieuwere serie te gaan lezen. Waar ben ik begonnen? Je leest het hier!


Mijn vriend is enorm fan van comics en heeft een hele grote stapel van voornamelijk Captain America en Deadpool comics. Deadpool is een R-rated (18+) Marvel personage. Een anti-held die erg duister, maar ook erg grappig is! Achteraf een beetje gek dat ik deze comics er nooit bij heb gepakt, ik wist nooit zeker of het wel wat voor mij was. (En nog steeds niet) Naast de deadpool comics heeft mijn vriend nog veel meer gelezen en daarom was hij de juiste persoon om eens aan te vragen, bij welke comic zal ik beginnen?




Iron fist

Dit is de allereerste comic die ik heb gelezen. We hebben 3 delen thuis, allemaal met meerdere comics in een deel. Iron fist is een held tegen het kwaad. Het eerste deel begint met een origin story. Wie is Iron fist en waar komen zijn uitzonderlijke krachten vandaan? Daarna krijg je de huidige Iron fist te zien en gaat het verhaal daarover verder. Tussendoor zie je dan stukjes van verschillende Iron fists in het verleden. Door deze opmaak is het wat chaotisch om te lezen. Ik moest vaak even terug bladeren om te kijken hoe het nu precies zat. Nadat ik de hele comic gelezen had viel alles pas op zijn plaats. Ik weet niet of het lag aan dat ik voor het eerst een comic las, of dat het ook met de opmaak van de comic zelf te maken had.

Ik vond het wel een goed personage om mee te beginnen, vrij onbekend en daarom super interessant. Nu is het ook nog eens super vet dat Marvel bezig is met een serie over Iron fist! De nieuwe serie 'Daredevil' op Netflix is nu uit en daar vind je ook al verwijzingen in terug naar de Iron fist. Dit kan je alleen weten als je dus de comic gelezen hebt, awesome!!



Guardians of the Galaxy

Nope, ik bedoel niet de film maar de comic! Dit is zo'n dubbel verjaardags kadotje geweest die ik aan mijn vriend gaf afgelopen december. Super leuk voor hem om te lezen maar stiekem leek mij het ook wel heel leuk! Na het zien van de film besloot ik te kijken hoe het zat met de comics. In 1969 begon de eerste Guardians of the Galaxy comic serie. Nu is het zo dat ze series ook wel eens vernieuwen en dat deden ze dus in 2013!

Deze comics bevatten de personages die we ook uit de film kennen met een verhaal wat overeenkomt. Naar aanleiding van deze verhalen is dan ook de film gemaakt. Dit is nog niet zo lang geleden en daarom leek het me leuk om deze comic serie te gaan volgen! Dan is het elke keer wachten totdat het volgende deel uitkomt als ik straks helemaal bij ben! Ik heb de eerste paar comics nu gelezen en ik moet toegeven, door deze comic vloog ik heen! Het verhaal wijkt wel iets af van de film en er zitten spoilers in die je in de film nog niet weet, maar in de comic wel al bekend zijn. Deze zal ik niet verklappen want er komt sowieso ook nog een Guardians of the Galaxy film deel 2!

De nieuwe comics van Guardians of the Galaxy heb ik op bol.com gekocht en kostte me voor de eerste twee delen 40 euro in totaal. (deze twee exemplaren bevatten comics #1 tot #10) Deze zijn echt aan te raden als je net als ik ook niet weet waar je moet beginnen in de mega massa aan comics! De Iron fist comic is net even wat lastiger en onbekender, daarom net iets minder interessant. Misschien als de serie straks uit is op Netflix wordt het wat bekender, ik hoop het want het is wel echt een gaaf verhaal!


Lees je zelf ook comics? Zo ja, wat was jou eerste comic?

- JoanyM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten