Pagina's

Gamer Stories #part 1

Ik blog verder op www.joanlegrande.com maar voordat mijn lieve volgers zijn overgezet zal ik de berichten ook nog hier posten zodat jullie niets hoeven te missen.

image
Ik vond op en blog wat jammer genoeg alweer een tijdje inactief is (blog) een leuke challenge. De 30 days video game challenge. Zoals jullie wel weten ben ik (helaas) niet van het dagelijks bloggen. Daarom heb ik besloten om deze challenge te gaan doen, alleen dan lekker verspreid. Dag 1 begint bij de allereerste video game die je ooit speelde. Gamer stories part 1 here we go!


Day 1: Allereerste video game die je speelde.
Oeiii, dat is best een lastige. Vroeger speelde ik veel spelletjes op de computer, welke de aller áller eerste was, is moeilijk te zeggen. Ik weet nog wel dat ik Aladdin heb gespeeld, dat was echt een super leuk spel. Nu ik zit te googelen om te zien hoe het er ook alweer uitzag betwijfel ik of het mijn allereerste game was gezien ik het er echt wel cool uit vind zien. Kijk maar:
Alladin screenshot
Je kon lopen, springen, zwaardvechten, over daken heen rennen en via touwen omhoog klimmen. Vind ik al heel wat voor een game van vroeger. Of niet?
Ik bedenk me trouwens nu ik dit zo aan het schrijven ben dat we ook een Atari hadden staan vroeger. Ik ben eigenlijk van de tijd na de Atari maarja, je doet het met wat je hebt staan en het was hoe dan ook awesome. Iedereen was in de ban van de eerste playstation en ik zat lekker op de Atari haha! Ik speelde een spelletje met acrobaten die verschillende kleuren blokjes moesten pakken door middel van elkaar te lanceren op een springplank.
circus_atari
(Bron afbeelding - Op deze pagina zie je alle oude games van de Atari, wel leuk om een kijkje te nemen mocht je even wat herinneringen willen ophalen)
Dit past wel iets meer bij de allereerste video game qua graphics right? Je bestuurde dan de plank onderaan en ving de ene acrobaat op waardoor de ander weer omhoog werd gelanceerd. Nog steeds lijkt het me grappig om het weer eens te spelen. Soms zijn de meest simpele dingen het meest waardevol. Ja I know, kots. Hoewel er een kern van waarheid in zit vind ik de nieuwe games met alle mooie graphics, content en mogelijkheden toch echt wel ontzettend episch. Daarom ben ik dan ook very happy dat ze tegenwoordig al zover zijn in de technologie. Ik kan dan ook niet wachten op mijn eerste eigen virtual reality bril om mee te gamen. Anyway, ik was bezig met vertellen over de allereerste videogames die ik heb gespeeld en niet een anekdote aan het houden over wat ik cool vind wat er gaat komen. Daar is vast ook nog wel een challenge dag voor.
De challenge duurt officieel 30 dagen. Dat betekent dus 30 Gamer Stories voor jullie de komende maanden, met allemaal een verschillend thema. Hebben jullie er al zin in? Ik wel.
- Joan le Grande

Geen opmerkingen:

Een reactie posten